Tinggalkan jejak anda ye~

Wednesday 23 December 2015

Assalamualaikum

Pergh perit je mata ni bila terlalu lame mengadap skrin laptop. aku dok cari artikel/journal/research paper ntok aku baca yg relate dgn course aku dulu la. IT... besar nak aku huraikan anak2 tajuk nye. Ade yg kuar dari Forbes, TechTarget sume. Dulu masa aku blaja kat Uitm de memacam database online ntuk digunakan ntuk dptkan journal yg relate ngan subjek kita. Kekdang bnde tu wajib dibuat sebab assignment core buat individu.

Kekdang ase nak muntah baca.. tapi kekdang rasa sronok. Bukan pe, aku melihat kesungguhan penulis dalam menghuraikan bnde yg di nak anaylse tu. Kena buktikan atas ape yg die nak buat. Kena buat research. Kne cari statistik, lepas tu kena huraikan satu satu statistik bagi hasil research die. Pastu ulas dan komen/buat kesimpulan berdsarkan statistik die. Kaitkan dgn ape di dah jot down dlm objektif asal dgn keputusan yg da dpt. Rumit tapi itulah caranya nak buktikan sesuatu problem/case study tu sahih ke tak.

Kalau orang amek master lagilah kena bace banyak~ huhuhu~ masak~

aku bace sikit pon ase mcm senget~ hahaha


1 comment:

Aqilah Azmi said...

wuwuwu bertabah ye hihi <3
best of lucckkk!!

ps; qila pun tak dpt bayang kalau org master baca byk gila eee hahah