Tinggalkan jejak anda ye~

Tuesday, 19 March 2013

Bila nikmat Allah ditarik sekejap..

Assalamualaikum..

"Setiap kejadian yg berlaku ade hikmahnye. Kita sebagai hamba Allah perlu sabar."
Aku ckp ayat di atas dlm hati aku setiap kali nak menadah air.. Nak pergi mandi ke surau ataupun ke Fakulti.. Aku nak belajar utk tak menyumpah.. Oh Ya Rabbi... Moga kesabaran dalam diri ni masih teguh berdiri lagi..

Dah 2 hari Kolej Puncak Perdana takde air. Sebab berlaku kejadian ni ialah melalui mesej ayah haji kami iaitu pengetua Kolej kami yg berkata..

"...selepas siasatan dibuat didapati tangki utama d puncak perdana hampir kekeringan kerana tekanan paip utama yg rendah. Pihak SYABAS sdg mengepam air ke tangki tsebut utk menyelesaikan masalah ini. Pengurus asrama juga telah meminta pihak SYABAS mbekalkan air guna lori tangki. Cuaca dgn panas melampau dan had air di kawasan tadahan yg rendah menyumbang lagi kpd masalah tekanan air ini. Harap bersabar dan juga sama2 berdoa agar kemelut air ini segera berlalu pergi...." 

Ok, melalui pesanan tue, aku cuba sabar.. Rumah aku di sini ditingkat 4.. Dan aku serta kengkwan housemate aku mengangkat 3 baldi dan 7 botol air mineral besar utk bekalan rumah kami.. 


Aku fkir positif je.. Berat aku mungkin turun sikit hehehe.. Berpeluh sgt2 tapi aku rasa agak lemah.. Kelas pon aku xpergi sebab aku rtasa aku sangat2 letih. Ada kengkawn aku decide nk balik rumah memasing.. Berkemungkinan masalah ni akan berterusan selama seminggu.. Aku pun mgkin akan balik rumah.. huhu..

Cuaca skrg pon panas kan.. Sabar la ye wahai hati... 

hikmah yg dapat aku belajar di sini, kita sebagai manusia kena belajar erti bersyukur dgn nikmat yg Allah beri. Nikmat Dia tarik skit je.. tapi kepayahan yg kita bakal tanggung tu tak terkata.. Jadi, walau apa pon jadi, sabar dan fikirkan yg terbaik... Semuanya sementara je kan ^_^ ...

1 comment:

Nana Liena said...

huhu..dugaan betul nak mengangkat ke tingkat 4 lagi...