Tinggalkan jejak anda ye~

Friday 4 May 2012

Madah 3

Kadang2 hati ni kalau rasa sakit hati mesti berkata2 ttg benda2 tak baik. Kalau aku tengah marah, memang aku langsung marah jek sebab hati tengah sakit tapi jika dah sejuk bagaikan angin sepoi2 bahasa tue, insyallah,aku akan jadi Hani da sweety gurl in ur life.

Yes, sometimes orang akan kata aku ni look more selfish dan suka wat hal sendiri. Macam tak berkembang jek minda dan diri sebab terkurung dalam bilik tapi, apa masalah mereka yg berfikir begitu ye? Diorang sakit ke aku tak keluar bilik segala? Kalau aku sakit la kan, adakah mereka orang yg pertama yang akan berpusu2 membelai aku seperti abah dan arwah mak aku pernah buat? Jika Ya, aku hormat mereka tapi jika tidak, tolong blah dan wat hal korang sendiri.

Lagi satu, aku paling tak suka orang muda dari kita bercakap dengan bahasa kurang ajar. Walaupun umur setahun daripada kita sekalipon. Tolong la. Aku dah la jenis mulut lancang. Sekali dah keluar kata2 kesat, pastinya ko xmampu nak kembali kepada diri ini dengan keadaan yg biasa. Ape ko ingat orang lain tak terguris ke dengan kata2 kasar ko tue. Bangga jadi mulut sialan sangat? Sori la.. jangan biadap. Hormat tue penting. Ko pon bukan suke orang kurang ajar dengan ko kan. Hurm... Manusia tue kekadang menjangkakan sesuatu yg terbaik buat diri mereka namun malang sekali kerana mereka sendiri tidak mahu berusaha untuk menjadi yg terbaik dari kalangan yg terbaik. Jangan mengharapkan itu semua jika diri sendiri tak mampu jadi begitu.


No comments: