Tinggalkan jejak anda ye~

Thursday 27 November 2014

Last day for shoot~

Semalam last hari untuk mengutip bahan2 untuk video korporat. Tinggal 3 lokasi sahaja iaitu Hospital Serdang, Universiti Lim Kok Wing dan Kilang WRP. Satu misi juga dijalankan semalam iaitu membeli kamera DSLR baruuuu~ hehehe.. Hepi pulak aku semalam dok mengekor tok guru aku beli kamera. Dalam ofis tue, hanya die je tahu pasal kamera tue. Alhamdulilah, macam mana keadaan dalam sesuatu tempat tu kan, mesti ada yg profesional dalam hal2 memasing. Contohnya macam situasi ni la.. Lau takde tok guru en, aku rasa kamera yg biase2 je kot. Tapi kamera biase

Hehehe.. Skema betul statement aku tue en.. Konon report la padahal cerita biase je hehehe.. Semalam aku pegi wat shooting lagi kt kawasan Mukim Dengkil. Hari last. Aku dah tetapkan bulan November merupakan bulan mengutip segala bahan. Apa2 yg jadi sekalipon, tetap kena kutip walaupon ribut perlu ku redah hahaha... Takde keje nak redah ribut en... terkulai layu masak pulak nanti..

Aku kat IOI Mall baru. Masih banyak kedai tak bukak lagi. Tapi even masih tak banyak lagi kedai buka di situ, masih lagi ramai orang datang. Waktu ni tak nampak ramai pon sebab masih pagi lagi.. huhu~ Pepagi dah pegi ke mall kan
So aku nak share moment semalam.. Memacam jadi semalam. Aku rasa nak tergelak sangat kalau teringat. Dapat krew2 yg sengal ubi especially tok guru aku ar... hahaha.. Memacam die buat semalam. Sampai kena dengan aku. Kesian die. sepanjang perjalanan asyik dimalukan aku je walaupun die cuba memalukan aku. hahaha.. Pape pon semua nya seronok dan bersyukur tade pape benda tak baik jadi. Langkah kanan la jugak tu.

Akhirnya aku dapat share pic Kak Hanim.. Inilah Akak Hanimmmm~ Da one yg paling close dengan aku di Ofis... Selain akak Marini dan akak Ecah.. Diorang ni tak makan usia la.. sebab muda je aku nengok. Keep niceeee and beautiful.. Akak ni suke gelak hahaha.. dan pendiam.. ~ best to know u kak.
 Benda best pasal akak ni en, apa je aku ajak akak pegi memane en, die mao je.. pastu die un ade kedai2 yg die minat nak gi.. Sampai la moment aku nak ke toilet hahahaa... Mongek en aku haha.. Mase tue aku terpakse pisahkan diri dengan tok guru dan Encik Nazri.. hehehe.. Aku xtahu nak gelarkan Encik Nazri.. Maybe Salleh Yaakob kot. hehehe.. Muke die sme skit hehe..

Ok pas da berpisah, aku bajet dapat jmpe cepat auw,.. Sekali memang tak jumpe2.. Aduhai.. Last2 decide dengan akak Hanim ntok pegi ke parking.. tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii sesat lagiiiii~ alamak.. dah tak tahu kereta duduk mana pulak... Masuk balik ke mall dan mencari 2 manusia itu tapi malangnya fon kami berdue mati coz bateri dah abis.. tapi akak Hanimnya tepon ok kejap.. Dapat kol.. yeahh terus dapat jumpe... bila jumpe tok guru, tok guru terus ajak belanja ayam.. aku tak tahu apa nama kedai ayam tue.. Nampak macam kedai cina auw.. risau gak nak pikir halal die tapi konfiden level tok guru ni tinggi dan tunjukkan label halal die.. so, aku pon on je la...


Suasana dok menunggu Encik Nazri bawak kereta di tempat parking. Kat sini la kami sesat barat tue... last sekali aku duduk kt lantai je terus...~ lantak la orang nak kate ape, sebab kaki aku dah sakit jalan~ huhuh

Memang sedap rupanya ayam yg tok guru pilih~ Yeayyy sedappp. hehehe... Tenkiu tok guru coz belanje kamii... sangat2 sedap... tapi pedas hahaha.. lame gak aku menahan pedas tue.. air lak takde... memang jemmm je..


Lepas tu, kami teruskan lagi misi mencari kedai kamera.. akhirnya jumpa... inilah dia kedainya.. Ni mase Mr. Salleh Yaakob dok belek2 kamera tue.. Tok guru tak tahu pegi mana sebab die dok cari bos tapi bos tak angkat kol die hehehe..


Ni muka tok guru yg sungguh bergaya sedang berpikir mana pegi bos aku ni hahaha... zoom abis muka die.. tapi ade lagi pic yg aku zoom... kat bawah ni ade.. pakai kamera canon ni.. Kamera ni masih ok tapi kena manually use.. Auto die rosak,.. Sedihhh~. Takpe, ade baru da heheh

Nengok ade pulak yg datang.,.. kesian Mr. tu kena layan orang lain. Takpela dah nama customer layankan je la... Akak Hanim buat muke comel depan aku heheheh.. padahal aku yg panggil die.. choiiii~. Akak mucukkk~

Hahah... inilah gambar nyaa... yg aku zoom dengan jelas dan cantik... huhuhu~ dengan bantuan lampu kedai sekali hehehe.. Cantik en model aku? hehehe~ 

Huwarghhhh... `~ hehehe.... semangattt~

Ini dekat Alamanda. Dok usha kamera yg same dan menilai harganya. Sebab Encik Nazri rajin sangat pegangkan kamera, aku mintak die snapkan hehehe.. chakkk~ peaceee



Thanx for reading~ hehehe... kasi senyum manis sikit ~ ngeh4

Jadinya, segala urusan selesai juga akhirnya. Sesat sana sini... lari sana sini.. lompat atas bawah. Sebenarnya ade lagi kisahnya tapi cukup la sampai situ perkongsiannye. Banyak sangat kenangan kami semua. Jika dah berhenti praktikal nanti, aku mesti rindu dengan penuh rasa sebaknya. Semalam pon aku dah menangis dah sebenar bila sampai rumah sebab dah mula rasa rindu pada mereka semua. Rindu yg aku tahu aku akan rasainya pada masa akan datang. Pasti berpisah jua kan... 

Semua ni Allah yg takdirkan aku bertemu mereka.. Mereka yg sangat2 baik... Walaupon mungkin ada yg tak suka sekalipon tapi mostly baik dengan aku. Tak lokek beri tunjuk ajar. Tok guru aku paling banyak kasi semangat dan tunjuk ajar.. Best blaja dengan tok guru.. Dan semuanya... tak tinggal jugak dengan Encik Nazri.. Pengalaman die pon jadi stu pengajaran buat aku~ 

No comments: