Tinggalkan jejak anda ye~

Thursday 6 November 2014

Program Turun Padang MB Selangor

Alhamdulilah pengalaman dapat bertemu Menteri Besar (MB) Selangor hari ni dapat jua. Aku rasa semangat nak jumpa MB baru ni. Maklumlah tak sangka MB Azmin yg naik kan lepas MB Khalid. Huhuhu. Aku takde la kaki politik tapi bila mana mereka mahu membela rakyat, pada aku bagus dah. Macam mana pon MB Azmin alhamdulilah tak sombong bila melihat dia mesra hehehe. Aku berpeluang tengok sebab tugas aku di majlis turun padang tersebut ialah menjaga slide di depan di waktu MC berucap. Huhu gementar jugak. Mana nak follow nyanyi dan ikrar nya lagi. Mana nak menekan keyboard lagi en. Huhuuh anyway dis is da best experience aku kecapi di sini selain bekerjasama dengan pekerja kt PDT Sepang ni.

Minggu ni aku rasa sangat letih jugak sebab banyak kerja kena dibuat. Projek, Report FIP, Buletin lagi.. huhuhu~ Tambah tugasan extra majlis MB ni. Fuhhhh tarik nafas aku dibuatnya. Sifat sabar memang kena ada la bila dah bekerja ni. Inilah dikatakan pengalaman berharga. Cuma sifat sabar waktu nak makan tu ahhaha.. actually waktu lapar giler je aku akan jdi semacam sebab perut aku rasa pedih je sekarang ni~

Aku selitkan suasana MB Azmin datang ke tempat aku~ Die agak down to earth. try to sacrifice la ntok rakyat. Aku harap apa yg die cuba usahakan tu berjaya. Amin~



Akak tersayang aku kasi die kerusi tu untuk duduk.. Heheh punye semangat ~ kehkeh~


Masa die berucap, aku fokus abis la mendengar ape yg die mahu sampaikan. Paling aku ingat pasal die kate muka die nampak muda mcm umur 25 tahun padahal umur die 50 tahun.. hehehhe.. lucu jugak ek MB ni~ well.. biase la nak jugak buat majlis tue kelihatan xboring kan. Good effort~ 

Satu benda aku nak cerita pasal MB ni. Die ni kan jalan lajuuuuuu sangat. Semua orang terkejar2 die nak salam die. Ni die jalan slow gak la. Tapi aku salute die abis la. Sebab die dtg awal. Sharp~ Takde nak lewatkan waktu kan... ~



Ni die dok sembur spray nyamuk kt bas ni~ hehehe.. comel~ mueheheh



Harapan terbesar MB dlm ucapan die, die berharap dpt stabil bajet pembangunan dan operasi dalam negeri ni. Selain itu, die berharap dapat menjadikan Negeri Selangor terbersih di Malaysia dek isu sampah yg semakin berleluasa di negeri ni kan. Sebab kebersihan yg tak terjaga, tu yg isu kes denggi makin bertambah2 tue. 

Eyhh.. kena jugak selitkan muka aku heheh.. Ni moment aku dengan akak2 ofis yg terlibat menjadi urusetia.~ huhuhu~! Bergaya semuanya ye dok~ 

No comments: