Tinggalkan jejak anda ye~

Sunday 16 November 2014

Diari Kerja Luar~

Ha. Ni aku share benda ape aku buat mase praktikal kt sni. Alhamdulilah aku dapat krew2 yg sgt membantu. Diorang mcm Encik Fitri, Encik Nazri, Kak Hanim dan Encik Kamil. Paling aktif la membantu keluar buat kerja kan. Memang penat. Sebab keliling Sepang habis dibuatnye untuk buat video ni kan. Benda dengar simple tapi nak dapatkan yg cantik dan da superb marvellous pictures tu perlukan kesabaran yg tinggi. 

Hari Pertama

Gambar jalan yg di snap untuk buat rakaman. Ni semua snap je dlu ni. Rakam pon cube je dlu. Sebab cuaca kabur dan nak hujan da mase ni. huhuu~ Jauh gak kami berjalan2. hehehe. Seronok aku duduk dalam kereta hehe





Usaha nak pasang kamera Pro Hd ~ Kamera Runningman hehehe~ Excited aku tengok kamera tue. kecik je. Tapi power maaa~ Boleh rakam cantik punye~ 

Fuhhh time ni haus betul. ~ hehehe.. Semuanya dibelanja oleh Encik Fitri.~

Ni kami nak masuk ke F1 stadium sebenarnye tapi di tutup. Masih dalam progress nak masok lagi. Semangat jugak masok. Waktu ni busy dgn lumba motor tue. Alamak lupe namanye hehehe~ 


Due2 ade je pose nye.. aku snap kan la heheheh~ 





Hari Kedua

Masa ni nak pasang camera Pro HD kt wiper kereta. huhu~ Kuat giler gam die.. Ni aku dengan Encik Nazri. Die ni pernah kerja di Grand Brilliant. Agak berpengalaman. Memacam die kasi idea dan pendapat utk dapatkan view yg cantik

Ha... Ni tulang belakang aku paling kuat dalam proses amek gambar. Name die Encik Fitri. Sangat lincah. Maklumlah badan kecik hehehe.. lompat sana lompat sini. Tak duduk diam. Orang penting gak dalam ofis. Sana sini cari die. Die un ade banyak knowledge tentang snap gambar ni. Baik orangnye walaupun kerja die sakat aku. Letih melayan kecerewetan die... hahahah.. 

Tq Encik sebab sabar melayan permintaan saya yg memcam mase buat kerja~ wink3.

ha. Die connect kan camera punye view ke Note Samsung die. Lau aku kate tab en, die akan wt muka hahahaa.. Benda hebat en hehehe~ Aku pon baru tahu. 

Mase die tengah kusyuk en, aku tak berani kacau. hahahah garang. Macam meow.. Aumm grrrrr~ hahah.. ade la sekali tue aku snap mcm gegar dan goyang, skali die mrah... siap ckp tangan aku mcm ketam~ Jemmm... Maaf ler kita bukan biase pegang DSLR tu ha.~ Anyway, die mengajar aku jugak la memcm tentang cara nak amek gambar dengan view yg cantik. Lighting lagi~

Ni die snap kan aku satu. Sebenarnye die nak match kan kayu tue ade aku dgn xde aku ~ hahahha.,, die kate aku makhluk ganjil yg tetbe muncul~ Choiiii~ jeles sebenarnye tu hahahah~

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hari Ke-3





Masa ni dah hujan da. Letih berjalan berlari semua. Diorang lari la, aku tak lari la kot kaki aku dah xlarat nak berkejar da heheheh~. Ni masa kt Cyberjaya. Nak amek rakaman view tasik~ Mase ni agak cantik view die dalam mendung sdikit. ~ 

Ni masa nak rakam kapal terbang mendarat. Punya la lama nak menunggu kapal turun~ Sabar je la. Tapi ada satu saat tue aku rasa mcm nak pitam sikit sebab panas giler. Dari pagi ke tengahari gak waktu tu.~ Fuhhh~yg sebelah Encik Fitri ialah  Encik Kamil. Antara krew yg penyabar juge. Best. Aku rasa sdikit tenang kalau die ada jugak sebab aku tak rasa mengelabah sana sini~ Die buat aku rasa cool dgn attitude die yg sentiasa bersahaja. Die Steady je rakam sana sini. Plus, die ade juge knowledge multimedia ni. Tue die boleh kasi memcm pendapat dan buat rkaman ni sama2 :)

Hari ke-4


Akak yg duduk sebelah aku tu ialah akak Hanim. Leader aku ntok Unit ICT. Sangat baik. penyabar dan pendiam. Rajin lak tu. Dah kahwin yee. hehehhe.. Patot aku yg catatkan tu tapi die nak catatkan untuk aku. Mungkin die kesiankan aku sebab terlalu letih nak arrange kan tempat, masa dan keadaan ntok keluar buat kerja ni. Aku saja ajak die sbb boleh jejalan sekali dgn die. ~ hehehe.. Die suke gelak lak tue. Meriah ade die hehehe

Ha... kan da bergabung da krew aku hehehe,, Most importan person in the projek~ hehehe... Diorang memang penyabar, melayan je kerenah aku yg sangat bebudak ni ~ Cantik kan view ni? Ni view kt kawasan Banghuris di Bukit Bangkong rasanye. hehehe~ Penuh dengan pokok buluh. Huuuu~ jangan gatal2 pegang daun die, konfem miang~ sebab kegatalan tangan Encik Fitri, die pegi pegang~ hahahah. Masuk je kereta terus menggaru.. hehehe~ Nasib la ye. Tapi xlame un. kejap je gatal2 die.

Auw.. Cantik tak aku? hehehe.. Pose tapi tak tahap maut lagi la en~ hehehe.. Encik Fitri kate view blakang aku mcm view dinding nak snap pic family.heheheh~ Padahal view betul tu~ thanx for da best pictures Encik Fitri.

Sebenarnye masih ada banyak lagi usaha yg perlu ditambah sebab masih tak cukup. Serius penat. Walaupon nampak simple. So, mesti la usaha orang2 yg nak buat filem pon penat en. Baru buat video korporat. Belum buat movie sebenarnye ni~


No comments: