Tinggalkan jejak anda ye~

Saturday 16 June 2012

Aku lemah.. Pandulah aku


Aku manusia lemah
Terlalu senang diriku tergoda dengan hawa nafsu sendiri
Terlalu senang diriku terjebak dengan kreativiti syaitan
Terlalu senang diriku lalai di sisi Allah
Aku manusia lemah
Diriku menangis bila mengenang nasib
Diriku gembira tatkala mendapat apa yang diingini
Sedangkan apa yang daku inginkan bukanlah yang terbaik buatku
Dan aku menyedari kesilapan itu, namun ku tetap gembira
Aku manusia lemah
Sekejap aku sedar akan kealpaanku terhadapNya
Daku menangis memohon keampunan
Namun diriku bagaikan mudah kembali ke kesesatan
Dan memang benarlah keimanan seseorang boleh naik & turun bagaikan tiada plateaunya
Aku manusia lemah
Aku jijik dengan perangaiku yang mudah lupa akan keEsaanNya
Aku benci dengan diriku yang sering lupa akan Rasulku
Aku muak dengan akal fikiranku yang sering berkhayal
Aku manusia lemah
Ya Allah, kembalikanlah daku ke jalan yang benar
Ku mohon Kau tunjukkan kepadaku jalan yang Kau redhai
Berikanlah aku Nur HidayahMu, Ya Allah
Tetapkanlah keimanan yang teguh dalam diriku
Ku pohon keampunanMu
Ku pohon keredhaanMu
Ku pohon keberkatanMu
Ku pohon ma'rifahMu
Aku manusia lemah
Lemah selemah-lemahnya
Astaghfirullahalazim...

P/s : kita sentiasa lalai dan jika kita sedar, kita pasti akan kembali lalai... Maka dengan itu, jangan berputus asalah utk memohon kepada Allah moga menarik diri dan jiwa ini kembali kepada-Nya andai diri ini lalai dri mengingati-Nya... Moga kita sentiasa diberi pentunjuk jalan yg lurus.. Insyallah..aminn

No comments: