Tinggalkan jejak anda ye~

Sunday 21 February 2016

Sudah pun diberitahu tentang hatinya. Difikirannya kita hanya kawan. Difikirannya kita peneman dikala kita sendiri datang menyibuk. Difikirannya kita pasti punya teman sendiri suatu hari nanti. Dan entah iya atau tidak aku difikirannya.

Sedangkan aku masih berfikir tentang dia. 9 tahun lamanya.

Mana satu istimewanya? Mana satu tampannya? Mana satu cantiknya? Mana satu manisnya? Mana? Mana?

Konon nak simpan sorang2 tapi akhirnya die mengetahui. Tak rahsia dah. Tak manis dah. Tak romantic dah. Dan tak berguna dah.

Siapa aku padanya?

Pasti bukan di hati. Yeah.

Satu perkara yg sgt gemar dilihat pada dirinya adalah saat cara die ekpresikan rasa cintanya pada seseorang. Manisnyaaa... Cemburunya. Aku nak yg itu. Nak sangat. Please curahkan kepada ku. Manisnya cinta itu . Berangan kalau aku yg dapat... Indah wei....

Tapiiii... mustahil kerana.... kita bukan orang itu. Lupakan dan terima kenyataan. Kenyataan yg kita hanya dlm hidupnya saja. Dan pasti kita bukan yg terbaik dalam hidupnya jua. Dan aku juga lupe. Indah tu milik Allah. Milik Dia. Lupa lagi

Entahla. Aku berharap. Sentiasa berfikir positif yg harapan aku masih ade peluang. Sedangkan setiap tingkah laku menampakkan takde harapan. Bukan setakat klu/hint tapi macam ditampal depan muka yg jawapannya TIDAK. Masih bersikap positif mahu berharap.

Ha menangis la sendiri. Termenung sendiri. Siat la hati sendiri. Hantuk la dahi sendiri. Meroyanlah. Murung la. Pasti tak datang.

Aku pon kesat air mata. Bangun dan pergi ke cermin. Berfikir. Kalau die bahagia, aku pon bahagia walau pedih melihat yg ditempat itu bukan aku.

Dan aku???? Senyum aku? Bahagia aku? Ketenangan aku? Tak pe. Masa ada. Allah ada. Mintak la kt Dia. Inform Dia yg ko terlalu sayangkan hamba-Nya sampai lupa pada-Nya. Dan minta la hati tabah bebanyak sebab banyak benda ko tak capai. Banyak bnde ko belom buat sebelom mati. Mati takkan bogel takde bekalan woiii. Doa yg baik-baik moga kita bahagia sampai di sana yg abadi,

Sempat ku dengari satu pesana abg sulungku

"Pasangan hidup, anak2 serta keluarga, rakan2 serta harta segalanya perhiasan hidup. Kita perlu hidup dengan mereka utk diuji dan membentuk diri kita sama ada beriman atau pun tidak. Penentu syurga neraka. Namun jika kita berfikir yg kita hidup kerana mereka , memang lari la dari tujuan sebenar kita hidup ni. Kita hidup mati kerana Allah".

Jangan sedih. Memang akan teringat. Mestilah kita punye kenangan tak berapa lengkap dalam 9 tahun .

Move on la. Hati sendiri berdarah tak nak ubat. Tak penat ke asyik kutip hati yg terbarai tu. ~ teeettttt~~


 
 
 


No comments: