Tinggalkan jejak anda ye~

Thursday 11 February 2016

Cerita random

Assalamualaikum



~Bila nak buat entry mase tengah idea ke sane ke mari tak singgah2 ni, nak taip pon dok delete banyak kali. Kadang tu sampai jadi draft manjang. Ape nak jadi. Haha. Lau ikot list post tu, byk draft banding entry yg official.




Tapi arini. Aku tetap nak update. Sebab dah mula kerja. Dan kerja aku takde sangat sekarang. Kerja ade tapi die kejap-kejap je singgah. Makanya, aku perlu dan wajib menulis a.k.a menaip. Bukan apa, sejak kerja ni kan, mulut aku dah jarang jadi becok. Mesra dan senyum tapi aku dah tak macam waktu belajar dulu. Aku tak dipenuhi cerita-cerita yg boleh mengeratkan silaturrahim. Haha. Padahal banyak mengumpat. Choi~




Even mase melepak pon kan, aku dapat rasakan aku kurang bercakap kalau orang lain tak tegur / approach aku ntok bercakap. Selalu kalau melepak, orang yg slalu buat aku bercakap si Big dan Zpah. Kalau ade junior aku, si Meor dgn Amer. Izai pon jenis diam gak. Tapi kalau dah sesi melawak, gelak jugak. Kalau melepak dgn Fira or Una, diorang akan cakap dulu.




Aku teringat kata-kata Cikgu Khir aku dulu. Die kate biarlah ayat tu salah asalkan ade menulis utk setiap hari. Die pon suka aku dan member yg aktif blog (dulu) buat blog. Cerita pape je dalam entry kami. Bermadah helah sekalipun asalkan sering menulis sesuatu yg mgkin jadi manfaat orang lain. Sekarang ni pon yg masih aktif blog pon aku dan Fira. Yg lain-lain dah takde. Tak tahu pergi mana. huhu~ Busy koje. Dah kahwin, dah beranak dan sebagainya. Ada yg jadi kaya sangat. huhuhu~ Rezeki kan. Tapi syiok bila tengok ade yg kerja luar negara la. Sebab die pergi tempat orang kan. Tempat yg kita tengok dari tv saje...huhu~



Nak nak musim perayaan kan. Pergh die punye meriah taya kate la. Raya Tahun Baru Cina. Main mercun la. Booom sane, boom sni. Pergi ke mall negara sendiri pon rasa meriah. Kalau pergi negara sane lagi la haa.. Aku pernah pergi sekali je tapi bukan musima Raya Cina tapi musim Raya Krismas. Sejuk nye lahai. Sampai tebal giler baju aku tu aku pakai. Terus jadi berat bdn aku bila pakai baju sejuk. Mana taknya. Tebal bebenau. Redah je la asalkan tak lebam kulit aku hiuhu,


Then sampai mana tadi? Adui aku kalau dah bebel lupa daratan apa aku nak taip tadi. Ermm.. Jap jap pikir.




Ha. Aku nak citer yg aku dah pindah ofis baru. Ofis ni memang untuk akaun punye department. Keluasan ofis ni memang muat2 utk staff akaun je. Then kan, aku ade bende yg aku suke sangat tengok. Huhuhu~ Lampu ofis~!! Lampu ni bukan lampu meja tu. Bukan lampu biasa. Ni lampu yg hiasan yg tergntung kt receptionist ofis. Dan tak sume ofis ade lampu ni. hehehe~



Aku gemau nau nengok lampu ni sebab nampak mewah pada mata  aku. Macam wow sangat. Die macam menyerikan suasana ofis tu. Rasa macam pergi ke kedai lampu je. heheheh~










Ha tengok. Maybe pada mata orang lain takde la macam aku rasa cantik tapi aku rasa cantik~ hehehe... 

Anyway.. Aku tak tahu nak bebel ape da. anti aku sambung lagi~ Tata


No comments: