Tinggalkan jejak anda ye~

Monday 15 February 2016

Sakit~

Huh. Hati macam ditikam. Bukan sekali. berjuta berbillion kali.

Kekuatan bersabar. Tapi betul ke aku bersabar sebenarnya? Aku macam menutup ruang.

Ruang itu bagaikan perlu disedut paip yg begitu besar. Aku macam cari penyakit. Aku macam biarkan diri sendiri disakiti. Aku macam obses dengan sakit tu.

Mesej-mesej tok guru ibarat menarik sakit tu dan tunjukkan kepada aku yang aku perlu sembuh. Tok guru mang pro menjelaskan sesuatu situasi. Dan die berjaya terangkan keadaan aku yang sebenar. Aku tak dapat apa yang aku harapkan. Aku memilih untuk sakit sebab aku je tahu apa aku lalui dengan sakit tu dan aku je tahu apa berlaku. Tok guru terus menerus memberi penjelasan.

Bukan sebab untuk ko diperlakukan macam tu.

Sebab di akhir apa kite lakukan jika penyesalan kita temui ketika itu hanya tangis air mata sebagai peneman.....

Saat kita sedih emosi dan tekanan segala jawapan yang positif ketika itu sebenarnya bukan jawapan

Jawapan yang sebenar akan datang bila ko dah betul-betul sedia.. dimana tidak dipengaruhi masa lampau tekanan ketika itu kesedihan..

Belum kenal sedalam-dalamnya sepanjang ....tahun.


Bukan someone yang special dalam hati dia tapi someone special dalam hidup~


................ itulah sakit~ Sekian




No comments: