Tinggalkan jejak anda ye~

Friday 15 November 2019

Dinner PPINS (Persatuan Pelukis Inai Negeri Sembilan)

Yes Dinner Penginai. Tak sangka rupanya geng-geng penginai ade dinner. Well aku ni nk kata sosial sangat tu tak jugak tapi ade la jugak kengkwn henna yg sudi menjadi kenalan aku sebagai geng henna selain dari jdi customer inai aku. 

Ok dinner ni dilaksanakan oleh Persatuan Pelukis Inai Negeri Sembilan pada 30 Oktober 2019 yg mana persatuan ni sebuah persatuan pelukis inai yg dari kawasan Negeri Sembilan. Tujuan die nk merasmikan pertubuhan persatuan ni. Dinner ni adalah majlis pertama yg dijalankan oleh persatuan ni tau. 

Tema dinner ni adalah Flora dan Fauna. Excited dgr tema die weh. Tu adalah antara sebab aku join dinner ni hehehe selain nk jmpe kengkwn henna yg lain. Sebelum ni aku hanya dapat berckp dgn diorang2 ni dlm group whatssapp je. Jumpanya belum lagi. Ye la aku bukan jnis berjalan sangat sebenarnya. Aku gerak jauh bila betul2 ade urusan yg penting sahaja. Aku takkan ke mana sangat kalau takde benda nk diuruskan. 

Memula aku decide nk pergi dinner ni sesorang je sbnrnye sebab aku rasa mcm nk mudahkan perjalanan je bila pi sendirikan tapi bila fkir semula, aku takde kenalan sangat dalam grooup Negeri Sembilan ni. Kenalan henna aku ramai dari Kedah, Perak, Selangor dan Penang. Kira belah Negeri Sembilan ni baru nk mula berjinak utk kwn la. Kalau ade pon sorang dua je. Last2 aku bawak kezen aku si Diba. Alhamdulillah die mahu temankan aku tapi kesian sbnrnye kt die sebab masa hari dinner tu diadakan pada hari biasa. Bukan waktu hujung minggu. Die lak kerja cikgu kan. So mesti busy punye. Tapi sebab die ni slumber dan die pon suka pergi dinner sebenarnya, makanya die memang Onzzz!!! Ahhaha. Die suke majlis makan2 ni. Jenis food adventureous.

Die pon mang selalu jdi partner in crime aku. Aku pon plan utk ajak die make up lelawa dgn Kak Ct aku. Akak angkat henna aku tu. Now die dah buat make up pengantin pulak. Memang da vasssss make up die. Daring dan sangat cantik make up die. Aku memang suke style die make up. Sebab air tangan die ade skit mcm air tangan make up artist lelaki. Hehe. Seni die macam luar biasa sikit

Apsal aku ckp cmtu ??? Sebab air tangan lelaki ni jnis daring. Maksudnye macam pemilihan warna eye shadows ke, blusher ke atau lipstick ke en, mesti terang dan pekat. Tak pun, salah satu la antara tiga part ni yg warna pekat. Selera aku pon sbnrnye suke warna yg terang. Baru naik seri muka kita. 

Berbalik pada kisah make up. Ktorang pkir utk make up cecantik berbanding dress vogue sebab kami dah suntuk masa utk cari baju lelawa. Nk sewa pon tak sempat dah weh. Aku pakai baju kurung peplum dan Diba pakai blaus bunga biase saja. Tpi yg penting kreativiti la kan . Tak kisahlah make up ke baju ke lau kena pada temanya mesti onzzz je. Jangan tak pakai pape lak kan hahahaha.

So kak Ct memilih tema ala2 ular atau mermaids kat aku. Die buat shading muka jaring. Konon rupenya mcm bersisik la. Macam drama hindustan Naagin tu. Sape layan tau la maksud aku. Dan akan nampak rupe shading jaring yg aku maksudkan tu. Kat bahagian dahi aku pulaj kak ct tampal diamond putih biru. Kiri kanan mata aku die tampal bunga. Sempat lagi tau kak ct pinkan kat shawl aku lace simple. Hahaha. Dah kalah pengantin weh. Bulu mata pon lebat. Make up ni jugaklah pertama kali aku pakai contact lens. Contact lens hijau aku pakai kot weh hahaha. Sebab aku pkir smpai bila aku xnk blaja pakai lens kan bila make up. Sebab make up tanpa lens mcm tak sempurna pulak pada mata aku hehe.

Diba pulak dapat style make up yg ditampal bunga2 tapi mang naik seri Diba. Aku pun rase muka Diba pon lagi perfect bila make up dgn kak ct berbanding muka die kne make up wktu jdi pengntin dlu. Sangat kemas nak nak kat part kening. 

Jangan xtahu ye part kening la paling susah nk lukis atau nk dihias bila wktu nk make up ni. Boleh jdi berjam2 wktu make up tu sbb dok belek nk dpt kening yg lawa.

Second susah nk buat dalam make up ni ialah eye shadows. Sebab ape? Sebab lau ko silap campur warna eye shadows ni, boleh jadi haru biru rupe kelopak matanya. Mcm kne penumbuk rupenye ahhahaha. Even muka aku dah elok kak ct lukis pon ada gak kata muka aku lebam mcm kena belasah tpi mang tema tu aku plih sbb konon rupe mcm jungle la. Hahaha. 

The dinner went very well. Sangat best. Even tak ramai tetamu kt dinner tu tapi sangat meriah suasananya. Penginai2 yg hadir pon havoc dan jnis gegiler la. Slumber je en menyanyi menari hehehe. Aku lak mang stay je dgn kwn henna aku ni. Kwn henna yg aku betul2 close ialah Dlyna Henna Art atau aku panggil Syaz. Nama penuh die aku lupa. Die ni henna artis area Nilai. Mang cntik die lukis inai . Kemas dan terang. Dan VIP yg aku kenal ialah kak Dayu. Aku rapat skit dgn kak Dayu sebab dlu pnah cntct utk planning projek henna dgn die. Sygnya projek tu belum de rezeki nk berjalan.

So sepanjang majlis tu berjalan, aku dan Diba nikmati betul mkanan yg ada. Hahaha. Meja makan mang penuh dgn mkanan. Lapar sbnrnye sbb majlis start lmbt skit. So berkeroncong la perut ni bunyinya. 

Yg paling byk aku dan Diba buat, ialah bergambar. Mang tu la yg berlaku pon kat semua org. Sebab memasing dah melawa sakan kan. Takkan tak bergambar pulak. Tujuan dinner tu pon bergaul sesame kawan dan melawa gak hahaha. So aku bergilir2 dgn Diba posing bergmbr kt sana sini. Buah tgn aku dpt pon best. Salah satu benda wajib buah tgn kami dpt ialah inai. Hehehe. Maklum la sponsored teams pon ramai dari kalangan penginai kan. Ade je dari butik pengntin. 

Memacam gak diorang buat aktiviti seperti cabutan bertuah, game kotak beracun, game makan sushi yg ade wasabi, dan memcm lagi. Aku xde rezeki nk dpt cabutan bertuah tpi paling best dpt bwk balik kek. Serius byk giler kek. So ape lagi bwk balik laaaa. Siap berkotak2 lagi hahaha. Memasing dah dpt hadiah, kek pon dah tak nampak. Lagi satu sebab dah kenyang kan. Hahaha. 

Lupe lak nk citer psal best dress. Hahah. Yes. Ade pertandingan best dress ok. Dah dia bubub tema Flora dan Fauna takkan takde sebab kan. Passion melawa kena la raih habuannya!!!  So mang ade pemenang yg sangat sangat cantik. Sebab ape cantik??? Sebab die memenuhi kriteria flora fauna die tu. Sbb die ade bunga dan dia ade binatang. Dress die simple je. Warna plain je tapi ade letak atau tampal rama2 dan bunga. Die pon ade ltak diamond2 kt dahi die. Mcm aku punye gak tpi satu warna je die nye diamond which is look so exclusive. Dan die ade pakai tiara bunga. Nnti aku ltak gmbr skali.

Dan paling aku adore make up die ialah kening dan eye shadows dieeeee!!!!! Sebabnya warna pelangi beb die buat. Jarang2 nampak make up style camni. Selalu omputih je suke buat style make up pelangi colourful camtu. Mang layak die win !!! Hehehe. Cantik sangat. 

Ade gak lagi aktiviti lain tapi waktu tu aku dah kelaut sangat sebab mengantuk letih hahaa. Sebab aku pakai make up tu weh dri pkul 10 pagi. Tak ke masak keadaan aku kannn???

So aku kongsikan gambar dinner aku. Pengalaman yg aku pertama kali dpt dalam karier inai aku. Sebab time stdy pon dlu aku xpnah pi memane dinner. Hehehe

Dress up masa dinner tu hehe

How is it???

Henna artis yg aku agak close, Dlyna Henna Art

Ni kak Dayu. Salah sorang vvip henna artis mlm tu. 

Close up muka aku

Ni la die kezen aku, Diba. Hep

ni la die BEST DRESS FLORA FAUNA tuuuu. 
E


Ni semua yg dtg dinner tu. Ade otai henna dtg sekali. Tudung pink dan tudung putih iaitu kak Dayu dan Kak Sheema. Serius dua akak so nice sangat. Besttt

Aku harap utk next dinner, ade rezeki lagi utk aku join. Utk jmpe lagi ramai kengkwn henna. Sebab ade je lagi yg aku belum jumpa. Harap dpt la suatu hari nanti😉

No comments: