Tinggalkan jejak anda ye~

Tuesday 26 August 2014

Dewasa. Ayam. Sahabat. Cinta~

Komitmen. Dewasa. Dua benda yang saling memerlukan antara satu sama lain.
Lately ni aku memang sudah terasa LETIH. Bukan letih fizikal sebenarnya tapi mungkin letih menjadi agresif di saat aku kecil.. 

Seminggu yang lalu aku meluangkan waktu dengan sahabat aku iaitu Feyra, Zpah & Ontot serta Peng. Kadang-kadang sahaja ada Wawa. Naziera busy dengan pencarian rezeki untuk majlis pertunangan dia. Dan ada kalanya muka2 yang hadir sama ialah Dila, Una, Jemir, Nana, Liya dan Kema serta Kamal & Mira (Pasangan yg aku sentiasa doakan bakal bersatu untuk suatu hari nanti)

Sebab mereka menjadi orang paling faham aku ialah mereka membesar bersama aku. Dari aku umur 13 tahun bersama. Orang kate, proses tue memakan masa dan jika sebati, akan sentiasa enak dirasakan.

Pergh ayat macam choii betul. ~

Bercinta dengan kekasih memang manis tapi rasa cinta dan sayang pada sahabat memang memukau jugak rupanya. Lagi satu, bila rasa IKHLAS tue memang hadir, semuanya OK. Insyallah tapi jika ada je halangan, akan sentiasa WUJUD ALASAN.

List nama mereka ni ada yang selalu sangat gaduh dengan aku.. Ada yang selalu menjadi pendengar luahan perasaan aku. Ada selalu BELANJA AKU MAKAN AYAM~ MUAHAHAHAH

Sahabat sebenar aku, die wajib tahu aku suka makan apa. Aku memang suka makan ayam..hahaha..
Sejak masuk Uitm, aku lagi kerap makan ayam..
Macam mana keadaan sekalipon mesti beli ayam.
Sampai sanggup redah hujan panas semua. Kalau aku sorang kena pegi, aku sanggup pergi.. huhuhu~ Cinta aku terhadap ayam tak berbelah bagi baiii~ hahahaha

Aku paling sayangkan mereka ni. Dulu aku frust kawan baik aku terus membencikan aku tapi Allah nak kasi kita kawan kan, haaa hambek ramai yang datang. Siap kacau ke tengah malam.

Alhamdulilah~

p/s : aku sayangkan persahabatan ni. Sanggup menanti mereka mendirikan rumah tangga dan bahagia dahulu daripada aku~

Ucuk masham aku ni.. ni la cinta hati aku yang sentiasa bawak aku jejalan ke sana ke mari.. Mama dia pon jadi mama aku... manje semua kt die.. panggil bambam dan montel tembam semua sama2... Sayang ucuk aku yang sorang ni~.. stay strong ok sayang~
Whatever happened to her, i will know for insyaAllah. Kekdang die suke bercakap pasal isu semasa yang aku memang kekdang tak masuk port nak study ntok bawak masok berborak.. Jadi die ni la akan jadi sumber maklumat aku untuk aku tahu ape jua isu yang berbangkit dalam dan luar negara hahahah... Pastu die ni suke membebel kt blog jugak mcm aku... memcm die cter... aku paham.. sebab die lame nak  abiskan waktu blaja die. InsyaAllah ko boleh sebab ko mampu... 
die juga suke main kucing, jaga kucing, ubatkan kucing... Kucing tu dah mcm pakwe die.. Bila aku sampai kt die, aku pulak jadi kucing die. Paling aku suke sikap die ialah die paham betol benda ape untuk ubatkan aku di saat aku pening kepala (kolestrol banyak hahaha). 

aku sayang ko ketat2 k fira. ko sahabat aku sampai bila2.. ko dengan Una always sahabat aku. Una pulak busy sangat sekarang. Die kerja kan. Cari rezeki untuk tolg akak dan adik die. Rajin orangnya. sekali blanje aku makan, haaaa sampai tegak perut  duduk hehheheh~ 
3 manusia wajib aku ingati sampai akhir hayat~ 

Diorang ni kenal dan bersama aku setahun jek kt sekolah. hohoho~ Lelaki tue  Jemir. Die ni famous dalam dunia akademik . Taya introduce name sebenar la kan. 
Aku selalu berkelahi dengan Jemir. Aiyoo jemir.. ko la cinta hati.. ko la sahabat ko la budak aserom.. ko la genius... ko juga seorang teman yang sangat aku sayang. hey, aku paling sayangkan dia. Member yang sangat gila dengan aku~ Sebab dia paham aku cintakan AYAM macam dia cintakan ASEROM dia~ muahahahaha~ :;pp
Die wanted di sana sini.. Kira HUNTUNG  arrrrrr dapat jumpa die yang sibuk sangat mengalahkan PM die ni aku ase... 

Nana~ oh she is my boo boo..~ Gadis paling lembut.. paling sayangkan aku. Paling suka kasi aku semangat.. paling suka nasihatkan aku.. Halus sentuhan nasihat dia. Boleh rasa ini antara sahabat yg Allah titipkan buat aku. Rasa cinta dari Allah datang dari dia. Dia TAKPERNAH MARAH aku~ sayang awok Nana.. lau awok takde temankan owang, owang xtahu owang mcm mane.. ~
Awok paling tak malu kawan dengan owang.. Awok da la cantik tapi still sudi jalan dengan owang lau nak ke mana2.. Nana jangan lupa kt owang ok~ Owang sayang awok tahap gaban sangat~

Kema~~~~ hahahahahahahha... budak sorang ni dah kira keluarga aku. kira adik la~ eyh?? aku la adik, dia kakak.. sebab die nye selumber over da load daripada aku. Kema ni memang close dalam kelas la sebab dia duduk sebelah aku dulu masa form 5. Die pendiam tapi sekali dah bercakapppp BOOOOMMMMM... lagi satu time makan~ hahaha... die paling suke roti telur abah~ abah suke kasi die makan~ hahaha.. Die juga kesayangan akak aku~.. Die pon paling suka datang ke rumah aku dulu masa die blaja kat Matrik pilah~ Pandai orangnya.



Aku memang suka belasah orang. Sesiapa member yng pernah sekola menengah dengan aku, die akan tahu aku macam mana lau dah nak mengamuk ~huhuh... 
Mereka ni sahabat yang terbina sejak tingkatan 6. Ada yang aku jumpa masa kerja sementara di Kolej Islam di Nilai dulu. Bebudak ni antaranya Huzaifah, Ontot, Wawa dan Nazira. Ada lagi sorang aku lupa selitkan, Ayen. Ayen pon sahabat kami tapi dah berpisah lama sangat. Tu yang lepak pon ini je tinggal. Kalau dia ade perghh masak ko tergelak dan aku la yang selalu kalah dengan die... Jeeemmmm..

alhamdulilah kami sama2 meraih menara gading bersama2.. sama2 dapat belajar ke universiti.. sama2 menaikkan semangat belajar... 

Istimewanya sahabat aku ni ialah IKHLAS. Kekdang bergduh gak tapi sikap matang, kami sentiasa bersatu. Aku la yang kebudak-budakkan  di sini. Aku paling kuat merajuk. Paling kuat marah, paliang kuat makan dan semuanya kuat~ 

Di sini, sahabat yang setanding Jemir ialah Huzaifah~ Aku harap dapat temukan zpah dengan jemir. Otak genius dua orang ni~ ~Dua orang ni jugak merupakan sahabat yg sentiasa SABAR TAHAP MAKSIMUM dengan perangai annoying aku..

Sabar kerana sentiasa mahu aku tidak tersasar ke jalan yang salah.. Terima kasih huzaifah dan jemir kerana korang sentiasa bimbing aku ke arah kebaikan. Tegur sikap aku yang begitu egois ni.. Betul, aku memang akan dengar kata budak 2 orang ni. diorang bila datang pujuk, konfem aku akan OK~ tak percaya tanye diorang~ heheheheheh :p 

Comel tak memasing~ Ini mungkin rupa yang sangat bukan begitu jelita tapi begitu indah untuk dilihat secara depan mata kerana bila bersatu, KEBABOOOMMMM~ habis gelak ketawa kuar heheheh~ 


Budak 2 orang ni ada terselit dalam kisah hidup aku. Sebab? hehehe.. Mungkin sebab aku sayang diorang kot. Tapi aku anggap macam member kamcing habis la. Kamal ni kenal habis da aku macam mana sejak form 2. Aku belasah Benjo pon time uh depan mata die.. Die member gila aku paling relax bila tengok aku meroyan nak bercinta dulu hahahaha~ aku nak sangat berkapel sane sini. Die la tukang mendengar aku membebel tahap giloss... sayang ko kamal sebab ko sbr.. aku tahu ko kutuk aku belakang tapi aku ase ko ktuk depan aku agi banyak daripada belakang ahahahah tapi abaikan je la. aku sentiasa maafkan ko sebab ko kawan yang sentiasa melindungi aku... die jage aku macam adik beradik jage aku. Untung si mira dapat kamal.. He is protector guy beb,.... memang habis protect la mira ni pasni hehehee...~ 
Dua orang ni special case skit.  Sebab dah la best friend aku. Sekali tue bercinta bersama~ Cntik la tue.. ~ kekallah hingga akhira hayat ok~ Amiin..

1 comment:

.feyra khamsah. said...

me love you *terharu nangis hingus hijau*