Tinggalkan jejak anda ye~

Thursday 7 August 2014

Bermaknanya bila bersua muka~

Assalamualaikum~
Sekarang ni tak tidur lagi. Jam menunjukkan pukul 11.34 malam. Setengah jam lagi nak pkul 12.00 malam dan aku tak tahu besday siapa esok..hahaha.. Kena refer kat facebook la...

Dulu en, kalau nak cerita pasal besday ni la en, zaman sekolah menengah aku siap catat besday kengkawan aku dalam diari aku. Setiap tahun akan aku catat dan ingatkan setiap hari. Bila tiba masanya, aku akan ucapkan selamat hari lahir dan belanja makan. Aku kuat belanje makan dlu hehehe.. sekarang dah tak macam dulu.

Aku dapat rasakan perbezaan ketara dengan wujudnye laman sesawang ni. Manusia sentiasa nak bergantung dengan facebook sebab benda alah tu dah jadi diari memasing. Keluar ke mana2 mesti nak pegang telefon. Padahal kawan depan mata. Aku terfikir sendiri, di mana rasa hormat dan salute kita pada member yang sudi susah payah datang jumpa kita walaupon dekat?

Bila aku duduk bersua dengan abang aku yg sulung, kami akan berbincang banyak benda. Waktu tu aku termenung je lepas habis berbual, rupanya aku ni tak tahu banyak benda sebab aku tak bergaul dengan manusia. Lain rupanya bila bergaul dengan stay kat alam maya ni... So difference...

Tambah pula sejak dah praktikal ni, memang aku akan bersua dengan orang. Jadi aku kena lebih prepare tentang semua tue. Tak nak jadi manusia yang rugi~...

Allah, ruginya aku ni~

No comments: