Tinggalkan jejak anda ye~

Wednesday 26 September 2012

Makin sedar kekurangan diri

Kekuatan ini makin teguh. Insyallah. Cuma tak dapat dinafikan yang air mata kekadang akan mengalir deras tanpa sekatan arahan akal fikiran. Kenangan suka dan duka mustahil dapat dipadam begitu sahaja tapi bagi aku, ianya mampu diambil sambil lewa sebentar. Dulu tak berjaya tapi lama kelamaan aku berjaya walaupun aku kelihatan masih nampak berharap. Sifat berharap masih ada tapi aku cuba pudarkan semangat berharap agar tidak goyah lagi untuk yg lebih bermanfaat dalm hidup ku.

Kehadiran keluarga tercinta dan teman2 sejati menguatkan batin dan kudrat ku untuk berdiri lagi teguh. Susah nak gambarkan perasaan bila kita sedih. Aku cuma tampal kesedihan ni dengan riang ria bersama kawan2.Aku cuba menebus segala silap aku pada kawan yg dahulu terhadap kawan yg baru. Kawan yg dulu sudah pergi jauh kerana luka parah dengan sikap aku. Mereka memang memaafkan tapi luka mana boleh hilang kan. Parut mesti ada. Sampai mati mereka ingat kesalahan aku. Aku pun begitu. Cuma aku kalau boleh nak fikirkan kebaikan mereka. Sebab mereka pernah berjasa dalam hidup aku walaupun sekejap.

Gembiranya aku, semangat menuntut ilmu tue kuat kehadiran nya di dalam kelas tadi. Kelas rekod. Aku sudah jatuh cinta dengan rekod. Perkongsian ilmu dengan student post diploma menaikkan bara api aku untuk melonjakkan diri dalam kelas. Hehehe. Aku berjaya menarik perhatian lecturer. Maklumlah aku memang loading dan aku jenis nak faham sebetul2 nya..Alhamdulilah semuanya dipermudahkan. Memang takdir aku ke arah bidang ini. Bidang yang lebih kepada pengurusan maklumat. Bukan semua orang mampu handle maklumat sesebuah organisasi dengan smart dan efektif an.. tue kelebihan ilmu yg aku raih di sini... sambil tue aku kongsikan sedikit..^^

P/s : Serius, makin banyak benda aku belajar, makin aku rasa, hinanya diri sebab aku xbanyak ilmu rupanya

1 comment:

Fuat Gencal said...

Merhabalar, yazılarınızı okuyabilmem için Türkçe çevirici koyarsanız çok sevinirim.

Saygılar.