Tinggalkan jejak anda ye~

Thursday, 27 September 2012

Lubang kekurangan diri masih banyak

Air mata macam nak mengalir je bila dengar kata2 kasar dia. Rupanya begituelah aku di saat aku menengking orang lain. Erm, maaflah aku bukan nak cari keburukan mu teman cuma menegur sahaja. Jika tak mahu terima takpela. Aku pon bukan terima semua teguran orang sebab aku sendiri tak rasa puas. Macam ne pon move on je la..

Mungkin bila nak berubah, kita kena berdepan dengan diri kita dulu melalui orang lain, barulah kita boleh disahkan lulus atau tidak.. Sabar lah wahai hati.. mungkin Allah mahu membawa pengajaran yg kukuh dalam hati ini. Hapuskan la air mata mu itu. Itu baru sahaja sedikit.. Kau perlu tahu, semuanya ini luas dan tak terjangkau dek pemikiran kecil mu itu untuk membuat orang berubah. Dats all.

Dulu, ko baran, ko bergaduh dengan ramai orang sampai ade yg pergi dengan perasaan yg sgt benci.. ko kena sedar, tanpa mereka, ko xkan kenal erti hidup. Ko takkan kenal manusia.. yg mana mempunyai perasaan yg halus dan sensitif. Janganlah ikut dan ko nak keluarkan kata2 kasar ko sampai ko fikir ko seorang sahaja betul. Nak tegur2 orang. Boleh tapi jika keadaan dah xboleh mengizinkan, berhenti dan biarlah ia tenang setenang air di lautan yg dalam..

Please, ko kena banyak jadi diam. Kurangkan la bercakap. Banyak la istighfar.. ko perlu insaf. Mati sedang menghampiri ko...sekian

1 comment:

Cik Adieb said...

Sabar jak lahhh,doakan yg terbaik utk teman :)