Tinggalkan jejak anda ye~

Tuesday 5 January 2016

Oh hmmmm~


Viral sungguh banyak sekarang. Pasal pampers, pasal pakai tudung skirt terbuka luas nampak tutt tutt, pasal pompuan up status die nye perkahwinan simple. Ramai manusia pelik sekarang. Aku rasa mereka nak buat kelainan dlm menggunakan social network. Unik sampai buat orang lain komen beriban-riban membawa pendapat masing2.

Pendapat aku? Biarkan saja dan doa dalam hati moga moga Allah kurniakan mereka perubahan yg lebih indah dari sekarang.

Dan setiap hari aku melihat ragam manusia. Di public transport, kedai makan dan ofis. Macam2. Kadang-kadang kita marah but seems we do not know what is going on to the person kan. Ade orang marah sengaja dan tak sengaja. Dengki dan tak dengki. but we can tell that people ble die nye hati lain macam. Huhu. Melalui cara positif ataupun tidak. Sebab orang dewasa reaksi die tak sama macam budak2. Budak2 lau xpuas hati pukul terus. Tak pun marah balik. Lepas tu baik balik dan ajak main semula. Berlainan kan? tapi lau kita ikot sunnah baginda lagi manis. Aku tak reti nak cerita details tapi tahu la nasihat baginda dan pesanan baginda jika kita marah kne buat ape skit skit.

Tapi aku tak suka satu perasaan dimana kita komen grau grau then jumpe ke serius. Im not mean to be so serius. But not so good when it came to serious moment and tetiba kita bercakap macam ade unsur kutuk. I feel hurt inside.Rasa pedih hati menusuk-nusuk ke kalbu hahaahahha... Da things is, aku nak belajar rasa bila kita rasa kita dah bercakap tu sendiri rasa buruk, apatah lagi orang lain rasa.. So aku cube hentikan. Banyak dosa kita, ditambah dosa ikat tepi rasa macam... hurmm.. xbest... nak cuci semula tu belom tentu bersih habis.

Tak kisah lah adakah itu perli atau tidak. Yg penting aku sntiasa mendoakan orang2 yg pernah tegur salah silap kita depan2 dan ajar aku tentang sesuatu benda yg aku xtahu tu , murah rezeki dan bahagia serta tak berhenti nak menyebarkan ilmu yg masing masing. Amin.



2 comments:

scya lollita said...

SNS ada baiknya, ada buruknya.
Tapi makin lama macam makin buruk.
Ignore je spesies1 penjatuh semangat orang ni.

~Hanie Ladyhlomanie~ said...

Huhuhu~ Ignore gak but deep down sad skit huhu~