Tinggalkan jejak anda ye~

Thursday, 18 July 2013

Umur bukan penentu amalan dah banyak

Assalamualaikum. :)
Ok baru skrg nak bercerita tentang diri. Hehe. Well umur da masuk 22 tahun. Aku teringat masa member aku menjerit2 saat umur kami masuk 21 tahun ritu,

 "Weyh kita dah boleh kahwinn~!" 
Hahaha.. Aku terus ketawa dan fkir balik.. dulu2 orang umur 14 tahun pon dah kahwin en. Maklumlah skrg2 ni kita dok heran sebab majoriti orang zaman skrg kahwin umur 20-an en? Pi lau da jodoh datang cepat ok la tue.

Hehe.. Aku tak tahu nape cakap pasal kahwin hehe.. biar je la.. Mungkin ade sikit perasaan nak kahwin kot. hehee tapi fkir2 balik, diri ni belum ckup ilmu utk ke arah itu. Pape pon kena prepare kan diri. Mane boleh buat sesuatu tanpa sediakan ilmu en nanti mcm ne la keadaan rumah tangga nanti.

Semalam pulak orang heboh dok cakap psal Ashraf Muslim dan Dayana. Aku xkenal pon name bni retis tue pi sebab dah terpampang bosar dalam newspaper dan facebook budak2 ni, tue yg jdi tahu tue. No komen pasal tue. Tue semua bahagian mereka.Allah lebih tahu ape yg terbaik buat mereka dan kenapa mereka diuji begitu. Kita komen lebih2 pon, kita sndiri tak tahu nasib kita. Pada mata kita, ujian mereka klise or biase2 je pi pada diri yg menanggung macam mana lak kan? Kita jangan kata psal orang. Fikirkan pasal diri sendiri ni ha.. Persoalan yg selalu timbul di hati aku ni..

   "DAH CUKUP KE AMALAN AKU UTK BEKALAN AKHIRAT NANTI? " 

Aku tak tahu korang fkir apa tapi inilah yg aku fikirkan. Moga2 kita semua dapat perbaiki diri kita dari masa ke semasa.

#Umur belum menentukan yg kita ni dah ada banyak amalan. Fikir mak ayah dulu la, baru boleh fikir nak kahwin. Jodoh kita dah ditetapkan kan? usaha tue kena pi biarlah bersesuaian dengan situasi kita.. :)

1 comment:

Muhammad Irfan said...

Salam Perkenalan :)