Tinggalkan jejak anda ye~

Tuesday 30 June 2015

Kisah Bulan Lalu~ Great!


Assalamualaikum.

Last update blog ni bulan January kan? Now dah bulan November. Pergh lame aku xbukak.. hehehe.. Pape pon alhamdulilah aku dah pon selamat tamatkan study aku. Hehehe. Paling aku bersyukur sebab aku akhirnya berpeluang dapat dekan untuk last semester. Syukur syukur.

Pape pon sekarang aku dengan sahabat bambam aku iaitu Feyra. Menemankan die nak siapkan FYP nye. Die nak buat eksperimen baja tahi kuda. Aku tak tahu nama saintifik die. Maybe die akan update la nanti heheh.. Tapi aku agak excited bila die mengajak aku ke kolej die dan temankan die buat projek die tu. Sebab aku pon tak pernah tengok macam mana orang buat baja melalui najis binatang ni. Yang aku tahu ade najis hahaha... Memandang kan member sendiri dah ade belajar tu, aku join je tengok sekali mana tahu aku leh try ke en hehehe.. macam sempat sajee.. Anyway, aku pon dah terasa macam student lak sebab stay kat blik die en. Cume xpegi kelas je hehe...

Dulu mase kt Puncak Perdana pon aku stay macam kat apartment je. So nak terasa macam blik asrama sendiri tu agak lain sikit la coz kita dapat duduk dlm rumah kan.. Alhamdulilah segalanya selesa. Pape pon bilik Feyra best hehehe.. siap package meow2 lagi silih berganti datang masuk blik ntok temankan kami. Meow2 tu slalu temankan Feyra bambam ni sebab die slalu alone dlm blik.. tapi kali ni aku ade kan hehehe.. Kira xsunyi la..


Ni moment mase aku dok temankan die beli buku kt kedai buku Borders dalam IOI Mall.
Ok. Ckup sampai situ. Ade lagi story aku nak share. hehehe.. Bulan Januari ritu jugak, sepupu tercinta aku berkahwin. Tahniah Diba sayang coz dah mendirikan rumah tangga bersama orang yg sungguh setia menantinya iaitu Helmi. hehehe .. Yemenian seyh.. aku dapat ipar belah Yemen. ngeh ngeh. Di sebalik kisah mereka nak bersama ni sangat sangat mencabar. Anyway aku doakan mereka bahagia hingga ke anak cucu.. Ko hepi, aku jadi lagi hepi. Aku sempat jdi photographer mase diorang kahwin hehehe.. Kes berjangkit keje snap gmbar mase projek praktikal la ni hehehe


Ha.. dats Helmi. Ahaha.. die penat betul hari tu. Anyway die kezen ipar aku yg most sporting. Lucu orangnya. 
My beloved one. Sejak kecil kita sesama kan.. kenal benar kerenah memasing hehehe.. comel ko mase ko kahwin diba.. wink wink hehehe


Lepas tu... Aku grad. Maksud lainnye aku ade majlis konvokesyen di Uitm. Alhamdulilah. Berjaya menamatkan pada mase yg ditetapkan. Tiada sebarang halangan. Segalanya dipermudahkan Allah. Syukur sangat. Dapat buat Abah dan arwah mak hepi dan rasa tak sia-sia kan. Dapat hadiahkan abah kejayaan aku ni =)

Ha ni dia. hehehe. Aku tak sempat nak shared potret keluarga coz x save gi kt laptop. ngeh ngeh.
Hahaha.. sempat lagik dalam dewan kan aku snap. Ni masa dah nak selesai dah sebenarnye. Siap bersorak mase ornag terakhir nak amek sijil tu. hehehe.. sebab kes lama sangat tunggu turn die kan.. Tuh ade la member2 yg same course aku , Hawa dan Dee hehehe.. Rindu diorang.
So, aktiviti sepanjang aku belum bekerja ni, aku ade join projek member2 aku iaitu Kem Di Bawah Anjuran Aktivis M. Antaranya ahlinya ialah Zpah, Wawa, Ayu, Big, Izai, Big, Hawa, Bella, aku, Eddy, Amer dan Farhana. Dah 2 kem besar dah kami laksanakan bersama. Kami laksanakan di sekolah2 menengah seperti SMK Seri Sepang dan Kem Dengkil yg terdiri dari sekolah2 SMK Dengkil, SMK Putra Perdana, SMK Bukit Changgang, dan SMK Dato; Abu Bakar Baginda. Kem kedua tu adalah kem yg agak huge one la sebab melibatkan banyak skola. Agak meriah. Seronok sangat. 
Ni dia hahaha.. ni sewaktu kem pertama kami iaitu Kem Kepimpinan Di SMK Seri Sepang.Alhamdulilah mendapat feedback yang memberansangkan. Student pon ramai yg meningkat confident level nya bila nak bercakap di hadapan ramai. Terbaik!



Kem ni merupakan kem kedua hasil kerjasama bersama Persatuan Mahasiswa dan Pejabat Adun Dengkil. Alhamdulilah. Kem ni pon berjalan dengan lancarnya.  Ramai pelajar yg memberi feedback yg baik~ 
Inilah kami. Big takde dalam pic ni~ So sad. Takpe. dlm page sne ade big hehehe.. orang kuat kami adalah semuanya la hehehe.. kami adalah secara asasnya. In Sha Allah. Moga ade pengganti yg bakal meneruskan perjuangan kami. Kami adalah perintis Aktivis M.
Ni je la kisahnya untuk bulan2 yang lalu. Aku tak aktif macam orang lain la. But i got something gak kan hehehe.. So pape pon. aku harap in future leh dapat banyak pengalaman lagi~. k chow.. tke cre readers

No comments: