Tinggalkan jejak anda ye~

Wednesday, 9 December 2015

Habit Membaca Artikel

Assalamualaikum~

Aku minat betul baca artikel sama ada in malay or in english. Minat tu wujud sejak masuk form 6 dulu. Sebab dlu aku teruk dlm mengarang karangan formal dan tak formal. Parah betul. Sampai dpt markah paling rendah hahaha. Malu tapi buat muke slumber takde dosa je. Cikgu panggil pon aku buat degil mcm takde buat papehal. Padahal cikgu dah membebel kt depan pasal aku. Hahaha..

Habit baca artikel ni minat aku ade sejak cikgu Jun aku mengarahkan aku dan kengkawan potostat segala majalah dewan bahasa, dewan masyarakat, dewan ekonomi dan segala majalah yg melibatkan isu2 yg masuk exam STPM. Tebal kot aku potostat smpai xlrat nak angkut hari2 ke sekolah. Isu yg msuk exam memang meluas tapi nak kembangkan tu sgt menyesakkan pikiran aku hahah… Tak reti nak elaborate. Sumpah aku tak pandai dlu. Sekarang ni xtahu la.. Tapi minat membaca artikel masih wujud dan hidup di sanubari. Hahahaha.

Lepastu aku suke tengok perangai kengkawan aku. Aku ade kawan bangsa India. Nama die Kasturi. Paling pandai dan die duduk sebelah aku. Pergh die paling hebat dalam mengarang Bahasa melayu. Asyik dpt A je. Bila aku borak2 dgn die kan, die kate die suke baca novel bm.. Patut laaaaaaaa~ Suke bace novel bm rupanya… Die siap citer yg die ade koleksi novel sendiri sampai melangkau 70 buah buku. Susah kot nak tgok student bangsa lain minat melayu melainkan ko masuk U dan pergi ke Fakulti Bahasa, ha kat situ jumpe la warga pembaca ni.. hahaha.. Si Kasturi ni siap tanya aku ade tak novel2 bm. Yes, aku ade tpi koleksi akak aku la. Hahaha.. Dah simpan kat stor dan kerana si Kasturi ni aku kena pergi kumbah balik koleksi novel akak dan bwk ke skola bagi die pinjam. HEhehe.. Kenangan sangat. Die suke duduk diam2 kt tmpt duduk die dan bce bku. Kekdang smpai balik pon tak sedar hahaha.. Kengkwn aku nak sakat die kan, smpai tak jdi sakat sebab tgok die leka membce.. Ha kau, tak leh nak kacau org yg mcm ni hahahah~ kang die baling buku masak hahaha


So bebaru ni aku ade ikut member aku si Ayen pergi temu ramah KopitiamEkonomi a.k.a #TanyaGomen. Memang best. Aku tak pernah hadir sesi temu ramah mcm tu. Rasa so official sangat hehehe. Ramai press gak la yg join. Dan aku berpeluang dgr VIP tu dok keluarkan statement die di samping dgr luahan org awam komplen pasal isu yg di bangkitkan. Dan melalui sesi temu ramah tu aku baru tahu yg kopitiamekonomi tu ade website yg kongsikan pelbagai artikel best hahaha… Best ntok bebudak student yg skola lagi la. Diorang ni kan kne buat karangan sedap2 kan. So boleh la jenguk website ni yg menjadi salah satu wadah isu semasa terkini. Tak rugi pon bace. Bahasa dan tatabahasa boleh diperbetulkan asenye.. Jgn ikot ayat aku sebab berterabut dan mengeja pon hahaha haru biru je. ~








So di atas aku share la pic aku dan ayen join sesi temu ramah tu~ hehehe,, Siap msok website tu lagi~ hehehehe


 Jom rerajin membaca~ Tak rugi

"What is My First Entry"

Assalamualaikum

Hahaha... Terus tersenyum aku baca tajuk entry Bang Jatt ni. Hahahahah... dan gelak. Actully aku ade dua blog. Bnde ni aku pernah inform dulu. Sebab blog lame ade error sikit involve dgn virus. So biarkan dlu blog tu. Sekarang aku dgn blog ni. So what is it all about???


So dis is one of the task yg Bang Jatt share dan jemput para blogger yg sudi join entry ni. Dan aku tertarik. YES~! i do have my first entry before in this blog for sure hahaha.. dan sangat-sangatlah tak matang entry tu aku rasa. Tengah mabuk kepayang dok cerita pasal perasaan and so forth. But nothing to worry. Just have fun as Bang Jatt said in his entry. But first aku nak list kan rules kalau berminat nak join.



The rules is quite simple;
Copy & Paste banner dekat atas dalam entry korang and relink gambar tu kepada entry ni
Screenshot some of your first entry korang. Must be more than satu. Masukkan dalm entry tu.
No skipping entry. Example, kau ada 3 entry. Satu, Dua & Tiga. Kau malu dengan entry Dua so kau skip terus masuk entry Tiga. No!
No cheating please. Taknak la tipu tipu. Wheres the fun kalau tipu tipu kan.
Last but not least, Have fun! Please, just have fun. Kita buat ni taknak la serious sangat. Saja saja nak mengimbau masa silam. Tak gitu?

Ok, Let me show u my entry. Hahaha poyo betul aku hari ni nak speaking london. Selalu skema melayu je. Takpe mesti korang paham kan ayat-ayat aku. Ok ok. Ni lah antara entry aku masa memula guna blog ni ^_^


Ni entry pertama

Ni entry kedua

Ni entry ketujuh~~! haha.. entry lain byk share artikel je heheh

Ntah pape entry aku yg sebelum ni. Tapi lau korang baca entry blog lagi satu lagi parah terus demam hahahah~ 

So hope u have some fun with this entry~ Good Day~ ^_^