Tinggalkan jejak anda ye~

Saturday, 1 March 2014

Precious

Selamat hari lahir hani.. Awk dah 23 tahun.. Umur yg memerlukan kematangan yg tinggi. Walaupun xmatang mana pon belajarlah utk matang.

>>Ada satu benda aku nak confess. Aku susah nak lepaskan perasaan kanak2 aku ni. Perasaan seronok ni. Perasaan yg sentiasa rasa diri ni kecik. Sesuatu yg istimewa kot ketika kecil~ hehe

Bila aku kate gitu, orang akan ketawakan tapi memang betul, aku rasa "kecil".. Padahal besarrrrr sgt hahaha..Dan sampai pernah seseorang kate aku unmatured. Whatever they said, i just accept it and live it with peace. Heee :) Ade kate annoyed lagik.. Jujur mereka ni hahaha.. Dengar dan cubalah sebaik mungkin jadi yg lebih baik insyallah~~


Anyway, semalam ialah hari kelahiran ku yg bermakna aku semakin dekat dengan ajal ku sendiri. Deep down aku rasa gementar nk berdepan dengan hari aku mati. Semua orang rasa begitu kan? Erm, no matter how far we tried to get rid of it, we will face it soon and we need to prepare ourselves.
Do i am prepare for it? Only Allah know about it.

Semalam abah dan mak yam ku hadir menemani ku utk makan2. Dah tua sangat sebenarnya tapi mereka setia utk menyambut hari ku.. Alhamdulilah inilah hadiah Allah yg terbaik buat ku.
Abah, dia setia menjadi seorang ayah yg terbaik buatku.. walaupun aku rasa sedikit jauh dari abah tapi aku tetap sayangkan abah selamanya. Also to my siblings, u all are da best siblings i ever had. Adik beradik paling terbaik aku ada dan inilah hadiah terindah sejak aku dilahirkan.. Moga mereka terpelihara daripada perkara yg xdikehendaki hendaknya~ aaminn


Monday, 20 January 2014

Cinta kah kita pada Nabi?

Assalamualaikum... Cantik tak gambar ni? Lagi cantik ditambah nama Nabi Muhammad SAW.. Namun bukan itu buat aku terusik untuk cuba muhasabah diri.. tapi satu teguran tentang pengorbanan Rasulullah SAW.. Nabi kita ni sayang sgt pada umatnya. Malah sentiasa berdoa moga meringankan beban umatnya...

Aku mula mengeksplore semua buku2 tentang Nabi Muhammad SAW. Antaranya buku "100 Sunah Rasulullah SAW yang dilupakan" dan "Jangan Bersedih, Tersenyumlah Wahai Umat Muhammad"

Walaupun baru 2 buah buku tapi hati ni sentapnya uang amat.. Bukan sentap marah tapi sentap rasa berdosanya aku sebagai umat Nabi Muhammad SAW.. Aku mensia-siakan banyak keuntungan yg diberikan oleh Allah kepada umat Nabi Muhammad SAW. Bayangkan dosa-dosa boleh terhapus dengan mengambil wuduk? Menjadi muazzin dapat syafaat Nabi Muhammad SAW mcm tue je dan banyak lagi la.. 

Allahuma Solli Ala Saidina Muhammad Wa Ala Ali Saidina Muhammad. Jom selawat... nabi rindukan kita.. rindu tak kita pada baginda??? Tepuk dada dan dahi dan tanyalah hati..